Burberry, satışlarını 5 milyar sterline çıkarmak için uzun vadeli yeni tasarım stratejisinin ana hatlarını belirledi
Yazar – Scott Kanowsky
Investing.com – Burberry Group PLC (LON:BRBY), CEO Jonathan Akeroyd’un uzun vadede satışları 5 milyar sterline çıkarmaya yönelik merakla beklenen planlarını açıklarken moda evinin ürünlerini, tekrar İngiliz tasarım mirasına odaklayacağını söyledi.
Üst düzey trençkotlarıyla ünlü Londra merkezli marka, Çarşamba günü yaptığı ara dönem ticari açıklamasında Ekim ayında İtalyan Riccardo Tisci’den misyonu devralan yeni kreatif yönetici Daniel Lee idaresinde “İngilizlik” ile olan bağını güçlendirmek istediğini söyledi.
Mart ayında evvelki CEO Marco Gobbetti’nin yerine geçen Akeroyd, “Burberry olağanüstü bir mirasa, eşsiz bir İngiliz mirasına ve üzerine inşa edilecek çok güçlü bir platforma sahip […]” dedi. “Bir sonraki aşamada odak noktamız büyüme ve hızlanma olacak.”
Burberry bu değişimin orta vadede deri ürünleri, ayakkabı ve kadın hazır giyim satışlarını ikiye katlamasına yardımcı olacağını ve aynı zamanda uzun vadede aksesuar satışlarını %50’den fazla artıracağını umuyor.
Burberry, e-ticaret gelirini iki katına çıkararak tüm perakende talebinin yaklaşık %15’ini oluşturmayı ve mağaza içi satış yoğunluğunu %50’nin üzerinde artırarak metrekare başına 25.000 sterline çıkarmayı hedefledi.
Orta vadede küme genelindeki toplam satışların sabit döviz kurları üzerinden 4 milyar sterline yükselmesi ve “iyi bir marj ilerlemesi sağlayan işletme kaldıracı ile yüksek tek haneli büyümenin sürdürülmesi” bekleniyor.
Burberry 2024 mali yılına kadar olan mali beklentilerini destekledi lakin makroekonomik zorluklara, bilhassa de Çin’deki katı COVID-19 kurallarının anakara Çin pazarındaki operasyonları aksatmasına ve Avrupa ve Amerika’daki sakinlik risklerine karşı “dikkatli” olduğu konusunda uyardı.
Bu ortada şirket, Çin’de devam eden COVID-19 kısıtlamalarının baskısına rağmen ikinci çeyrekte karşılaştırılabilir mağaza satışlarında analist tahminlerini aşarak %11’lik bir artış bildirdi.
İlk yarıda düzeltilmiş faaliyet kârı varsayımların üzerinde gelerek %21 artışla 238 milyon sterline yükseldi.
Burberry’nin Londra’da süreç gören payları hafif bir düşüş yaşadı.